31 mrt 2017

Heeft u een vraag, een klacht of een probleem op het gebied van de Wmo, de Jeugdwet of de Participatiewet en komt u er met uw zorgaanbieder of de gemeente niet uit? Dan kunt u een beroep doen op de zorgombudsfunctionaris. Hiervoor hoeft u niets te betalen. Zij gaat vertrouwelijk om met al uw informatie.

Tussen inwoners en de gemeente of de zorgaanbieder gaat het wel eens mis. Een procedure die te lang duurt, onbegrip over en weer of slechte dienstverlening. Als een inwoner het idee heeft telkens tegen een muur aan te lopen of als inwoners en gemeente of zorgaanbieder er samen niet uitkomen, kan het goed zijn de zorgombudsfunctionaris in te schakelen. Afhankelijk van de situatie en de vraag kan zij door bemiddeling ervoor zorgen dat er weer schot in de zaak komt of dat er een gesprek met de inwoner plaatsvindt. De zorgombudsfunctionaris informeert en adviseert ook over de mogelijkheden van cliëntondersteuning, ondersteuning en begeleiding, klachtenregelingen en bezwaar- en beroepsprocedures.
Bereikbaarheid
De zorgombudsfunctionaris is op de volgende manieren te bereiken:
– telefonisch
06 – 10 81 21 05 (op dinsdag en woensdag van 9.00 – 17.00 uur)
050 – 727 15 05 (op overige werkdagen via het secretariaat van Zorgbelang Drenthe)
– per e-mail: zorgombudsfunctionaris@zorgbelang-drenthe.nl
– per brief: Zorgombudsfunctionaris, De Kazerne, Annerweg 30, 9471 KV Zuidlaren
Spreekuur
De zorgombudsfunctionaris houdt ook spreekuur op de volgende data: woensdag 19 april en 24 mei op drie verschillende plaatsen en tijdstippen:
van 10.00 – 11.00 uur in MFC De Deele, Spoel 151 E, Emmer-Compascuum (De Monden)
van 11.30 – 12.30 uur in WGC De Blokken, Van Echtenskanaal NZ 161, Klazienaveen (De Blokken)
van 13.30 – 14.30 uur in WZC De Valkenhof, Boomvalk 80, Emmen (De Rietlanden)

Kunt u niet op het spreekuur komen? Dan kan telefonisch of per e-mail een afspraak gemaakt worden om bij u thuis of bij u in de buurt langs te komen.